Ramowy rozkład dnia grupy „Misiaki”
✔ 06:30 – 08:00
● schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne,
● aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy,
● inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej,
● praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza,
● praca z dzieckiem zdolnym.
✔ 08:00 – 08:30
● ćwiczenia poranne,
● zabawy ruchowe integrujące całą grupę,
● czynności higieniczne,
● praca dyżurnych.
✔ 08:30 – 09:00
● śniadanie,
● przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku,
● ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami,
● praca dyżurnych,
● mycie zębów.
✔ 09:00 – 10:00
● aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych,
● pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy,
● inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej,
● praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza,
● praca z dzieckiem zdolnym.
● zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą,
● nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka,
● organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych,
● dydaktycznych, badawczych i ruchowych,
● wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości korzystanie z potrzeb specjalistów.
✔ 10:00 – 10:50
● zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci,
● II śniadanie serwowane w formie przekąski,
● czynności samoobsługowe w szatni,
● wdrażanie do samodzielności.
✔ 10:50 – 11:50
● pobyt na powietrzu,
● zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach,
rozmowy indywidualne,
● prace porządkowe,
● zabawy na sprzęcie terenowym,
● spacery i obserwacje przyrodnicze,
● wycieczki,
● zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku,
● uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola,
● wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej,
● tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej.
✔ 11:50 – 12:10
● czynności samoobsługowe w szatni,
● zabiegi higieniczne w łazience,
● przygotowanie do obiadu,
● praca dyżurnych.
✔ 12:10 – 12:45
● obiad,
● przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku,
● ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami,
● praca dyżurnych,
● czynności higieniczne,
● mycie zębów.
✔ 12:45 – 14:15
● zapewnienie dzieciom różnych form relaksu,
● zabawy o nieznacznej aktywności umożliwiające odpoczynek po posiłku,
● realizacja pomysłów dzieci,
● powtarzanie wprowadzonego materiału,
● praca wyrównawcza,
● zabawy integrujące grupę,
● prace porządkowe,
● obserwacje przyrodnicze,
● zajęcia dodatkowe według harmonogramu,
● zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
✔ 14:15 – 14:40
● czynności higieniczne,
● przygotowanie do podwieczorku,
● praca dyżurnych,
● podwieczorek,
● przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku,
● ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami,
● praca dyżurnych.
✔ 15:00 – 16:30
● organizowanie różnorodnych zabaw w sali lub na powietrzu,
● praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym,
● organizowanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach dodatkowych,
● zabawy indywidualne w sali lub ogrodzie,
● rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia grupy „Tęczusie”
✔ 06:30 – 08:00
● schodzenie się dzieci do przedszkola,
● zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań,
● aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych,
● inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej,
● praca indywidualna oraz dydaktyczno-wyrównawcza,
● praca z dzieckiem zdolnym.
✔ 08:00 – 08:30
● ćwiczenia ogólnorozwojowe, logopedyczne, ruchowe,
● zabawy integrujące grupę,
● czynności higieniczne,
● praca dyżurnych.
✔ 08:30 – 09:00
● śniadanie,
● przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku,
● ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami,
● praca dyżurnych,
● czynności higieniczne,
● mycie zębów.
✔ 09:00 – 10:00
● zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego całą grupą i w małych zespołach,
● nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka,
● Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci.
✔ 10:00 – 10:40
● organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych,
● wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą,
● czynności samoobsługowe w szatni,
● wdrażanie do samodzielności.
✔ 10:40 – 11:40
● pobyt na powietrzu,
● zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki,
● rozmowy indywidualne,
● prace porządkowe,
obserwacje przyrodnicze,
● spacery,
● zabawy ruchowe organizowane z całą grupą (dobór zajęć uzależniony od pogody i pory roku),
● uczenie zasad warunkujących bezpieczeństwo w ogrodzie i poza terenem przedszkola,
● wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej.
✔ 11:40 – 11:50
● czynności samoobsługowe w szatni,
● zabiegi higieniczne w łazience,
● przygotowanie do obiadu,
● praca dyżurnych.
✔ 11:50 – 12:20
● obiad,
● przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku,
● ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami,
● praca dyżurnych.
✔ 12:20 – 12:35
● czynności higieniczne,
● mycie zębów.
✔ 12:35 – 13:35
● odpoczynek poobiedni-leżakowanie,
● słuchanie muzyki relaksacyjnej,
● czytanie i opowiadanie literatury dziecięcej.
✔ 13:35 – 14:00
● zabawy i gry dydaktyczne,
● zajęcia w małych zespołach,
● praca wyrównawcza.
✔ 14:00 – 14:10
● porządkowanie sali,
● przygotowanie do podwieczorku,
● czynności higieniczne.
✔ 14:10 – 14:30
● podwieczorek,
● przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku,
● ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami,
● praca dyżurnych.
✔ 14:30 – 16:30
● organizowanie różnorodnych zabaw, jako symulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu,
● praca indywidualna oraz dydaktyczno-wyrównawcza,
● praca z dzieckiem zdolnym,
● organizowanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach dodatkowych.
✔ 16:30
● rozchodzenie się dzieci.