06:30 – 08:00
● schodzenie się dzieci do przedszkola,
● zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań,
● aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych,
● inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej,
● praca indywidualna oraz dydaktyczno-wyrównawcza,
● praca z dzieckiem zdolnym.
08:00 – 08:30
● ćwiczenia ogólnorozwojowe, logopedyczne, ruchowe,
● zabawy integrujące grupę,
● czynności higieniczne,
● praca dyżurnych.
08:30 – 09:00
● śniadanie,
● przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku,
● ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami,
● praca dyżurnych,
● czynności higieniczne,
● mycie zębów.
09:00 – 10:00
● zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego całą grupą i w małych zespołach,
● nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka,
● Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci.
10:00 – 10:40
● organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych,
● wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą,
● czynności samoobsługowe w szatni,
● wdrażanie do samodzielności.
10:40 – 11:40
● pobyt na świeżym powietrzu,
● zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki,
● rozmowy indywidualne,
● prace porządkowe, obserwacje przyrodnicze,
● spacery,
● zabawy ruchowe organizowane z całą grupą (dobór zajęć uzależniony od pogody i pory roku oraz jakości powietrza),
● uczenie zasad warunkujących bezpieczeństwo w ogrodzie i poza terenem przedszkola,
● wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej.
11:40 – 11:50
● czynności samoobsługowe w szatni,
● zabiegi higieniczne w łazience,
● przygotowanie do obiadu,
●praca dyżurnych.
11:50 – 12:20
● obiad,
● przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku,
● ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami,
● praca dyżurnych.
12:20 – 12:35
● czynności higieniczne,
● mycie zębów.
12:35 – 13:35
● odpoczynek poobiedni-leżakowanie,
● słuchanie muzyki relaksacyjnej,
● czytanie i opowiadanie literatury dziecięcej.
13:35 – 14:00
● zabawy i gry dydaktyczne,
● zajęcia w małych zespołach,
● praca wyrównawcza.
14:00 – 14:10
● porządkowanie sali,
● przygotowanie do podwieczorku,
● czynności higieniczne.
14:10 – 14:30
● podwieczorek,
● przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku,
● ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami,
● praca dyżurnych.
14:30 – 17:30
● organizowanie różnorodnych zabaw, jako symulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu,
● praca indywidualna oraz dydaktyczno-wyrównawcza,
● praca z dzieckiem zdolnym,
● organizowanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach dodatkowych.
17:30
● rozchodzenie się dzieci.
Oto kilka chwil z życia naszej grupy 🙂