06:30 – 08:00
● schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne,
● aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy,
● inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej,
● praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza,
● praca z dzieckiem zdolnym.
08:00 – 08:30
● ćwiczenia poranne,
● zabawy ruchowe integrujące całą grupę,
● czynności higieniczne,
● praca dyżurnych.
08:30 – 09:00
● śniadanie,
● przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku,
● ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami,
● praca dyżurnych,
●mycie zębów.
09:00 – 10:00
● zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą,
● nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka,
● organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych,
● dydaktycznych, badawczych i ruchowych,
● wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości korzystanie z potrzeb specjalistów.
10:00 – 10:40
● zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci,
● II śniadanie serwowane w formie przekąski,
● czynności samoobsługowe w szatni,
● wdrażanie do samodzielności.
10:40 – 11:50
● pobyt na powietrzu,
● zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach,
rozmowy indywidualne,
● prace porządkowe,
● zabawy na sprzęcie terenowym,
● spacery i obserwacje przyrodnicze,
● wycieczki,
● zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku, jakości powietrza,
● uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola,
● wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej,
● tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej.
11:50 – 12:00
● czynności samoobsługowe w szatni,
● zabiegi higieniczne w łazience,
● przygotowanie do obiadu,
● praca dyżurnych.
12:00 – 12:45
● obiad,
● przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku,
● ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami,
● praca dyżurnych,
● czynności higieniczne,
● mycie zębów.
12:45 – 14:15
● zapewnienie dzieciom różnych form relaksu,
● zabawy o nieznacznej aktywności umożliwiające odpoczynek po posiłku,
● realizacja pomysłów dzieci,
● powtarzanie wprowadzonego materiału,
● praca wyrównawcza,
● zabawy integrujące grupę,
● prace porządkowe,
● obserwacje przyrodnicze,
● spacery, wycieczki,
● zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
14:15 – 14:40
● czynności higieniczne,
● przygotowanie do podwieczorku,
● praca dyżurnych,
● podwieczorek,
● przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku,
● ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami,
● praca dyżurnych.
14:40 – 17:30
● organizowanie różnorodnych zabaw w sali lub na powietrzu,
● praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym,
● organizowanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach dodatkowych,
● zabawy indywidualne w sali lub ogrodzie,
● rozchodzenie się dzieci.